W1nnen & lean

 

Lean performance is een onderdeel van het kennishuis in klantcontact & W1nnen

Lean  is de verantwoordelijkheid zo dicht mogelijk bij de klant beleggen. 

Als je de klantbeleving belangrijk vindt zorg er voor dan de collega’s met klantcontact zoveel mogelijk vrijheid en verantwoordelijkheid hebben om de klanten echt te helpen . Een van de vaakst terugkerende medewerkerbehoeftes is die aan autonomie, regelruimte en mandaat. Lean performance is de oplossing voor veel van deze behoeftes.

Iedere medewerker beïnvloed bewust  dagelijks de performance door lean methodieken in te zetten en geleerde lessen met elkaar te delen. Iedere dag elkaar te verbeteren door te experimenteren om gericht te priotiseren , elkaar talenten te benutten en eigen circle of influence te benutten

Het resultaat van lean performance is:

  • Stijging productiviteit 10%
  • +8% waarde creatie
  • +,5 punt Medewerker tevredenheid op teamwork

Geïmplementeerd bij: SNS


Lean in de praktijk


Implementeren van lean