Zelfroosteren is een onderdeel van het kennishuis in klantcontact W1nnen
Zelfroosteren is het slim inspelen van alle medewerkers op veranderingen zodat we bereikbaar zijn voor de klant
Elk bedrijf wat zijn klanten echt serieus neemt, neemt zijn medewerkers net zo serieus. Een van de vaakst terugkerende medewerkerbehoeftes is die aan autonomie, regelruimte en mandaat. Zelfroosteren is de oplossing voor veel van deze behoeftes.
Iedere medewerker heeft elk moment van de dag de vrijheid om hun rooster zelf aan te passen. Deze vrijheid gaat gepaard met de gedeelde medewerkerverantwoordelijkheid voor de bereikbaarheid.
Het resultaat van zelfroosteren is:
- Bereikbaarheid stabieler
- Hogere klanttevredenheid
- -5% Kosten lager door hogere medewerker flexibiliteit
- -2% Daling van verzuim
- +1,5 punt Medewerker tevredenheid op werk privé balans
Geïmplementeerd bij: SNS
Zelfroosteren in de praktijk
Implementeren van zelfroosteren