W1nnen & Zelfroosteren

Zelfroosteren is een onderdeel van het kennishuis in klantcontact  W1nnen

Zelfroosteren is het slim inspelen van alle medewerkers op veranderingen zodat we bereikbaar zijn voor de klant

Elk bedrijf wat zijn klanten echt serieus neemt, neemt zijn medewerkers net zo serieus. Een van de vaakst terugkerende medewerkerbehoeftes is die aan autonomie, regelruimte en mandaat. Zelfroosteren is de oplossing voor veel van deze behoeftes.

 Iedere medewerker heeft elk moment van de dag de vrijheid om hun rooster zelf aan te passen. Deze vrijheid gaat gepaard met de gedeelde medewerkerverantwoordelijkheid voor de bereikbaarheid.

Het resultaat van zelfroosteren is:

  • Bereikbaarheid stabieler
  • Hogere klanttevredenheid
  • -5% Kosten lager door hogere medewerker flexibiliteit
  • -2% Daling van verzuim
  • +1,5 punt Medewerker tevredenheid op werk privé balans

Geïmplementeerd bij: SNS

 

 

Zelfroosteren in de praktijk

 


Implementeren van zelfroosteren